slaapcomfort nieuws

Bouw regelmaat in in je slaapritueel!

Regelmaat en een vast bedritueel, dé sleutel tot een zalige nachtrust

Overdag krijgen onze ogen, lichaam en geest heel wat prikkels te verwerken. ’s Avonds is het dan ook  niet altijd even eenvoudig om de knop om te draaien en meteen ontspannen in te slapen. Rustige rituelen verlichten deze overgang en laten u toe om u mentaal en fysiek op de slaap voor te bereiden. 15 tot 30 minuten zijn meestal voldoende om tot rust te komen. Een warm bad of douche nemen, aangename sfeervolle muziek beluisteren, mediteren, een glas warme melk drinken, een hoofdstuk in een ontspannend boek lezen, relaxatie-oefeningen doen; het zijn stuk voor stuk uitstekende activiteiten om de dag mee af te sluiten.

Elke avond een warme kruidenthee drinken, pyjama aan, tanden poetsen, naar het toilet en dan onder de wol? Klinkt wel erg saai, niet?
Inderdaad, misschien wel zo saai dat u erbij in slaap valt.

Een vast ritueel inbouwen is prima maar hou ook rekening met uw eigen innerlijke ritme. Wie elke avond rond hetzelfde uur gaat slapen en ‘s ochtends rond dezelfde tijd opstaat programmeert zijn biologische klok. Koester deze regelmaat, ze is van groot belang en uw slaap zal er wel bij varen.

Begin minstens zes dagen per week op uw vaste bedtijd aan uw vaste slaapritueel. Uw lichaam zal er snel aan wennen en u voelt zich al slaperig worden als u eraan begint. Daarna trekt u naar uw warme nestje en dan is het enkel nog: Oogjes dicht en snaveltjes toe. Slaap lekker.

Individueel slaapadvies

Maak nu een  afspraak met onze slaapspecialist voor GRATIS slaapadvies
» Klik hier