slaapcomfort nieuws

Slaaptip: een slaapmutsje is niet altijd even gezond.

U kunt af en toe moeilijk de slaap vatten en grijpt daarom regelmatig naar een slaapmutsje. Dat borreltje voor het slapen gaan, daar slaap je toch sneller van in, niet? Ja, maar daar blijft het meestal ook bij. Het slaapmutsje, hoe lekker het misschien ook moge wezen, staat helaas niet garant voor een goede nachtrust en zal u niet helpen om ’s ochtends fris en monter aan de nieuwe dag te beginnen.

Wie het zandmannetje verleidt met een slaapmutsje zal zeker snel indommelen maar moet wel rekening houden met een verstoorde slaap. Van zodra het alcoholeffect is uitgewerkt wordt het ontwaken gestimuleerd, een bezoek aan het toilet dringt zich op en u kunt de slaap moeilijk hervatten.

Misschien mikt u met uw slaapmutsje op een korte maar kwaliteitsvolle nachtrust. Ook deze illusie moeten wij u ontnemen. Alcohol laat ’s nachts uw hart harder werken en verstoort uw rem- of droomslaap die erg belangrijk is voor uw geheugen en leervermogen. Wie houdt van een rustgevende en verkwikkende slaap doet er beter aan het slaapmutsje achterwege te laten.

U wilt wel afstappen van uw avondborreltje maar zit nog altijd verveeld met uw slaapprobleem. Waarom niet eens uw matras, bedbodem en hoofdkussen aan een kritische blik onderwerpen. Misschien zijn zij wel aan vervanging toe.  Een mogelijke stap in de goede ‘slaap’richting is een vast bedritueel, één waar misschien een gepaster slaapmutsje bij hoort: een kop warme melk met honing. Lekker, ontspannend en ideaal om rustig in te slapen.

Individueel slaapadvies

Maak nu een  afspraak met onze slaapspecialist voor GRATIS slaapadvies
» Klik hier